Акустично обследване кол център

image
  • Клиент:Concentrix
  • Категория:Офис сгради
  • Дата:2019 г.
  • Статус:Завършен
  • Вид услуга:Проектиране
  • Локация:гр. София, България

Задание за понижаване високите нива на шум в отворен тип офис

Concentrix е технологична глобална компания, чиято дейност е насочена в поддържането на бизнес услуги. Тя е специализирана в ангажиране на клиенти и подобряване на бизнес резултатите. Разполага с офиси в над 40 страни на 6 континента.

След отварянето на техния нов офис в София, един от отделите им, разположени на цял етаж от офисна сграда, има проблем с високи нива на шум. Основната причина са разговорите на служителите по телефона. Въпреки че са предвидени мерки, като поставяне на сепаратори за бюра, акустичен таван и мокет по пода, проблемът не е решен. Всичко това се отразява върху състоянието на служителите, които се оплакват от липса на концентрация и главоболие.

Поради особеностите на звуковото натоварване, които са свързани с неравномерността на разположението, времето и силата на източниците (разговори по телефона), не можеше да бъде предоставено решение, което субективно да бъде оценено. Ето защо мениджърите на Concentrix се свързаха с нас и ни повериха изготвянето на акустичен доклад, който да изследва проблема и въз основа на него да бъдат предложени конкретни стъпки и възможни решения.

Какъв беше нашият подход при акустичното обследване на кол център?

Заехме се с цялостното акустично обследване на кол център. Първата стъпка, която предприехме беше посещение на офис пространството, за да се запознаем максимално точно с обстановката и да извършим цялостен оглед на обекта.

Установихме, че въпреки предприетите до момента мерки, наистина се наблюдават проблеми с акустиката и звукоизолацията. Спецификите на проблема наложиха прилагането на европейски стандарт за отворен тип офиси ISO EN 3382-3, които изискват измервания на редица параметри на празен офис, както и по време на работния процес. Целта на всичко това беше да установим категорията, в която попада конкретният обект.

След обстойни измервания и обективна оценка на ситуацията, проектирахме индивидуален проект. Той включва основните обективни параметри, които трябва да бъдат следвани. Въз основа на получените данни разработихме няколко различни варианта за подобряване на акустичната среда:

  • - Поставяне на отделящи паравани между отделните работни секции;
  • - Повишаване на височината на съществуващите сепаратори;
  • - Опция за разговори чрез специализирани слушалки с интегрирана “noise cancelling” система.

Акустичното обследване на кол център, което извършихме, имаше за цел да даде конкретни и ясни решения. След като бъдат изпълнени предложените варианти, акустичната среда в офиса може да бъде повишена до оценка “Добра”. Степента на ефективност зависи изцяло от това дали решенията се имплементират правилно съгласно указанията на експертите на Acoustic Force.

image

Финални резултати

Проектът за акустично обследване на кол център беше една чудесна възможност за екипът на Acoustic Force да работи по подобен казус и да разработи оптимални варианти за действие. След като представихме успешно изготвения доклад, получихме отлична оценка за извършената работа. Заключението е, че предложените от нас мерки са възможно най-ефективните, спрямо определения бюджет за решаване на проблема. Най-важното за нас в случая е, че с дейността си успяхме да допринесем за една по-комфортна работна среда, в която всеки служител може да изпълнява работните си задачи без смущения.

image
image
image

КАКВО СПОДЕЛЯ КЛИЕНТЪТ СЛЕД ЗАВЪРШВАНЕ НА ПРОЕКТА